Weblog

Waarom we wel aan cultuur maar niet aan programma’s doen

Afgelopen weken hebben we weer twee potentiële nieuwe klanten bezocht waar we onze #cultuurcode perfect in kunnen zetten. Cultuur, ja hoor dat is helemaal ons ding. In de slipstream nemen we leiderschap uiteraard mee. Want als je weet wat de lijm is die al die individuen verbindt, moet er ook naar gehandeld worden natuurlijk….

Lees meer >

Waarom intern solliciteren eigenlijk de grootste onzin is

Doordeweeks gun ik me er eigenlijk geen tijd voor, maar op zaterdag, dan is de krant van mij. Gewoon ouderwets van papier. Op de tafel, met een kop koffie en bij mooi weer buiten met wat “verzwaarders” om de bladeren niet te snel om te laten waaien. Op die momenten gun ik mijzelf echt de…

Lees meer >

Over de helft!

De zomer is er nog niet officieel maar het weer doet ons geloven van wel. Het voorjaar bracht al zomerse temperaturen. Wat is nog lente en wat is nog zomer? Ach, we genieten van de langere dagen en het vaker buiten zijn. We merken de laatste dagen dat steeds meer van onze contactpersonen richting hun…

Lees meer >

Draai het Te-Druk-Syndroom de nek om

Vraag een gemiddeld persoon in je omgeving eens “Hoe gaat het”? Ik durf te wedden dat je als antwoord krijgt… “DRUK”. Soms de variant van “lekker druk hoor, veel te doen” en soms “Druk druk druk, je weet hoe het gaat he…” Multitasken, jongleren, privé, werk, altijd bezig. Van ’s ochtend tot ’s avonds. Druk…

Lees meer >

Branchevreemd, daar doen we niet aan….

Onlangs werd ik via via weer eens geconfronteerd met de uitspraak: ‘Ze hebben geen ervaring in onze branche, daarom gaan we nooit samenwerken’. Aan de ene kant denk ik dan: laat maar, er zijn nog zoveel andere klanten die het leuk vinden om met ons in gesprek te gaan. Aan de andere kant merk ik…

Lees meer >

Arme leidinggevende, het is weer beoordelingstijd….

beoordelingstijd

Eind van een jaar en de opstart van een nieuw vers jaar. Eén ding weet ik zeker. Bij veel van onze klanten zijn we nu even niet welkom. Met stoom uit de oren worden de gesprekken voorbereid, self assessment formulieren verzameld en begint wat voor veel leidinggevenden een pittige tijd is. Beoordelingen, pop-gesprekken, planningsgesprekken en…

Lees meer >

Strategisch Strand Denken

business model canvas

Afgelopen zomer hebben we ons een paar dagen teruggetrokken op een zeer comfortabele plek in Noordwijk. Het strand inspireert ons altijd weer. Het was weer even tijd om te gaan strandjutten in onze eigen organisatie. Het resultaat: de contouren van ons strategisch plan 2016-2017 zijn gezet en Windkracht-11 blijft ook zelf, uiteraard, in beweging.

Lees meer >

Ga je mee strandjutten?

strandjutten in jouw organisatie

Kernwaarden binnen bedrijven. Het is de lijm die al die verschillende normen en waarden die leven in jouw medewerkers toch kan verbinden tot een goed samenwerkend geheel. Kan verbinden, want we zien ook de voorbeelden van hoe het niet moet. Mooie kernwaarden vaak  in prachtige grafische vormgevingen. Mooie woorden op de muur, maar wat als de…

Lees meer >

My Lucky Day

strategie bepalen en doen

Ook voor mij is het goed  om uit de comfort zone te stappen. Het dynamisch viertal De Daltons vroeg me op een mooie zaterdag mee te denken met een ondernemer over een nieuw uit te rollen strategie. Ze zochten wat vrouwelijke frisse wind naast 5 Lucky Lukes. En zo werd deze Lucky Lucy weer eens…

Lees meer >

De kunst van balanceren

managen is balanceren

Het is een kunst. Balanceren als manager in een organisatie. Balanceren tussen al die wensen en al die mensen. De klant staat centraal en Customer Intimicy is de gekozen strategie. Maar je hoort ook over het belang van de betrokkenheid en motivatie van de medewerker. Het engagement survey is hot topic en de uitslagen worden…

Lees meer >