Ik begrijp niet wat ik verkeerd doe. Mijn cv laat al mijn ervaring en opleidingen zien en ook nog eens in de juiste volgorde. Verdorie het was nog lastig om alles wat ik kan en weet op maximaal twee kantjes te krijgen zeg.
Nu de promoties binnen de organisatie blijkbaar niet aan mij besteed zijn shop ik me suf naar een nieuwe uitdaging maar het is nooit goed genoeg. Krapte op de arbeidsmarkt? Ammehoela. Hier in ieder geval niet. Wat zeg je? Te bescheiden? Hou eens op zeg, hoogmoed komt voor de val. Opscheppers zijn er al genoeg, doe eens niet zo gek….
Ik heb jaren gelang gestudeerd, talloze vakopleidingen gedaan, gemiddeld 80 uur per week gewerkt. Ik ruim bewust 10 uur per week in om al mijn vakliteratuur te lezen. Mijn auto staat voor de de deur en elke maand komt mijn salaris binnen en verdwijnt het ook weer mijn zak uit. Woesssj weg.
Sneller dan die 80 uur werken hoor. Waarom zou ik in godsnaam een wijnhandel opzetten? Alleen hier in de stad zitten er al 103. Doe eens niet zo gek….
Ik laat me niet verleiden tot een discussie in die vergadering hoor. De kerel is altijd op mijn bloed uit. Wat ik ook presenteer het is nooit goed. De kleinste spelfout haalt hij er uit en met die onzinnige opmerkingen over return on investment ben ik het ook zat.
Hij luistert gewoon niet. Dat is zijn probleem. En ik weiger om bij hem te gaan slijmen buiten de vergaderingen om. Hij kan m’n rug op. Doen eens niet zo gek.
Doe maar gewoon…
Nederland is groot geworden door nuchterheid. Lekker collectief, duidelijke regels graag, als iets niet werkt schrijven een procedure, dan gaat het vast beter. Ik kwam onlangs terug van vakantie en zag het weer toen ik Schiphol naderde, het land ligt vol met hele rechte asfaltwegen en in de ruimte die nog over is heel veel geijkte paden. Alles staat aangegeven.
Je hoeft nergens rond te dwalen en op zwervers hebben we het niet. Of ze moeten een verborgen talent hebben en heel goed kunnen zingen. Dan worden ze een hit op YouTube. Ach en een enkele vrije geest komt er nog wel eens mee weg om een beetje gek te doen.
Gek genoeg leveren die ook nog wel eens bewondering op. Gek doen loont soms de moeite. OK , we spreken het niet direct uit, bekritiseren het misschien liever . Ja we praten er graag over en vooral ook veel. Bij voorkeur met z’n allen op twitter.
Commentaar leveren is leuk. #Graag. De gek als #trendingtopic. Soms is het ook gewoon een beetje afgunst want ze durven toch maar. Ze laten zich zien. Durven te spreken. Durven gek te doen.
15 minutes of fame? 15 seconden!
Marketeer René Boender bedacht een mooie formule bedacht 3”+12#= E, in 3 seconde de aandacht trekken, 12 seconden behouden en je hebt Eeuwige trouw. Maar aandacht is best een beetje eng, ik hoef niet altijd in het middelpunt van de belangstelling staan.
Laat mij nou maar doen waar ik goed in ben. Ieder individu heeft zijn eigen karakteristieke eigenschappen, talenten, uitstraling, voorkeuren, passie. Maar gek genoeg: die individu is zich dit niet altijd bewust! Doodzonde.
Mijn favoriete legering: Visibiliteit versmelten met emotie en je hebt een …. Loper. Maak je zelf zichtbaar maar zorg er ook voor dat jouw komst iets teweeg brengt. Dat opent alle deuren. Emotionele impact is de motor van jouw merk.
Is wat ik laat zien dan belangrijker dan wat ik kan? Jazeker. Maar zodra je binnen bent heb je alle kennis, ervaring en kunde nodig om binnen te blijven dus het is wel degelijk een essentieel onderdeel van je IK.
We kiezen niet zo graag voor ons zelf. Doen vooral veel voor anderen en hopen dat daarmee dan maar zichtbaar wordt hoe jij feitelijk bent. Jammer joh. Die vlieger gaat niet op. Het is tijd om jezelf te helpen en jezelf in de spotlight te zetten.
Dat heeft niets met opscheppen te maken maar alles met Personal Branding. Zorg ervoor dat je zichtbaar bent en een emotie los maakt in jouw targetmarkt; vertrouwen, respect, bewondering, vermaak. Dan krijg je die baan. Dan heb je plezier. Wordt jouw onderneming een succes. Wordt jouw initiatief een project en geen stoffig stapeltje in het archief van 2011. Ik ben ervan overtuigd.
Doe eens gek en besteed wat tijd aan jezelf. Doe die box eens open en kijk wat je allemaal aan gereedschap in huis hebt. Sterke merken hebben aantrekkingskracht. Op klanten, medewerkers, leidinggevenden en prospects. Tijd voor een nieuwe (geestelijke) outfit. Doe eens gek en “brand” jezelf!
Aan de slag met het recept voor Personal Branding? Kijk hier voor de kalender van de workshops. Word je eigen merkenbouwer!