Blog

Je bedrijf laten groeien, je strategie bijstellen en versterken, je personeel motiveren en laten ontwikkelen. Het is een continu proces, maar hoe zorg je ervoor dat het goed gebeurt?

Hoe blijf je het overzicht houden en de groeikansen benutten? In ons blog ontvang je alle tips die je daarbij helpen.

Wil jij het liever, onder het genot van een kopje koffie (of thee), over jouw bedrijf hebben? Neem contact met ons op.

Alles
  • Alles
  • Actueel
  • Blog
transparante communicatie

Lekker transparant, die communicatie van jou…

Vast onderdeel van onze management- en leiderschapstrainingen is het onderwerp communicatie. Iets waar nooit genoeg van lijkt te zijn. Iets wat altijd veel teweegbrengt. En ook iets wat in menig mederwerkertevredenheidsonderzoek niet al te best scoort. Waarom is communicatie in organisaties zo lastig? En hoe transparant kan communicatie eigenlijk zijn?

te druk syndroom

Artikel Ondernamen – Time Management anno nu

In onze Blog over het Te-Druk-Syndroom stonden we onlangs als stil bij onze visie op Time Management en persoonlijke effectiviteit. Tijd is voor veel van ons onze grootse vijand en “we zijn druk” lijkt een standaard antwoord geworden te zijn. In het interview met Ondernamen Amersfoort gaan we verder in op onze visie en aanpak.…

Artikel Ondernamen

Artikel Ondernamen

Al vanaf onze start in 2010 zijn wij lid van Ondernamen Amersfoort. Ondernamen Amersfoort is een regionaal ondernemersplatform dat zich voornamelijk richt op MKB ondernemers. OnderNamen is sinds 2008 actief en inmiddels zijn er in totaal 1100 ondernemers uit de provincie Utrecht aan OnderNamen verbonden. De diversiteit onder de leden, het meedenk van de medewerkers…

Proef Amersfoort

Speciale Actie Proef Amersfoort 2018

Ook dit jaar steunde Windkracht-11 Proef Amersfoort, Hét Culinaire evenement van onze thuisbasis, de mooie keistad. De afgelopen 21 edities lieten vele restaurateurs uit Amersfoort en omgeving zich van hun beste kant zien op Proef Amersfoort. Tijdens dit jaarlijkse evenement hebben ze menig bezoeker verrast met culinaire hoogstandjes en uitstekende wijnen in een sfeervol en…

Nieuw adres

Nieuw adres per 1 februari 2018

Sneller dan we verwacht hadden, werd onze huidige ruimte in Ondernemerscentrum de Hoef aan de Algolweg 11 al weer een beetje krap voor zoveel frisse wind! We hebben binnen het ondernemerscentrum gekeken wat de mogelijkheden waren. Gelijktijdig kwam er een andere locatie op ons pad. Ook in Amersfoort én goed passend bij de huidige ontwikkelingen…

Interview Cultuurcode Ondernamen

Interview over de Cultuurcode

In navolging van de blog “waarom we wel aan cultuur maar niet aan programma’s doen” hebben we het in de decembereditie van Ondernamen Magazine uitgebreid gehad over de #cultuurcode. Deze door ons zelf ontwikkelde methodiek omvat alles waar wij voor staan: krachtig, direct resultaat en interactief. Werken aan de cultuur van je organisatie is niet…

Els van Hekesen

Interview: Els van Hekesen focust op Recruitment

In de najaarseditie van het Magazine Ondernamen van Ondernamen Amersfoort vertellen we meer over onze aanpak op het gebied van werving en selectie. Soms duurt het ontwikkelen van talent simpelweg te lang en hielpen we onze klanten al langer bij het vinden van nieuw talent buiten de eigen organisatie. Door onze cultuurscan en persoonsanalyses wisten…

Interview Ondernamen persoonsanalyse

Interview Ondernamen – De waarde van de persoonsanalyse

Voor de juli editie van het Ondernamen Amersfoort Magazine werden wij geïnterviewd over één van de instrumenten die we graag in onze dienstverlening inzetten, de Persoonsanalyse. Het instrument dat wij gebruiken werd ontwikkeld door psychologisch adviesbureau Castor Fiber Group en laat zich het best omschrijven als een hedendaagse mix van Quinn, Belbin en Myers Briggs…

Waardering publicaties

Waardering

Wat zeggen relaties? Carola geeft in een heldere, opvallende en bovenal plezierige stijl de informatie waarmee je practisch met je eigen branding aan de slag kunt. Ze zet je tot denken aan. Waarom hebben mensen een bepaald beeld van je, waarom kunnen mensen maar een stukje van je zien en vooral wat kun je doen…

MVO

Betrokken ondernemen

Duurzaam ondernemen heeft feitelijk een milieu achtergrond, terwijl Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) een sociale achtergrond heeft. Maar de termen worden tegenwoordig door elkaar gebruikt. Ze staan beide voor het zoeken naar evenwicht tussen financieel economische resultaten, sociale belangen en het milieu oftewel de drie P’s profit, people, en planet. Windkracht-11 spreekt graag van Betrokken Ondernemen.…

effectief presenteren

Effectief presenteren

Windkracht-11 is de frisse wind voor en dóór jouw organistie. Op het gebied van performance management, persoonlijk leiderschap en effectieve communicatie. Effectief communiceren is ook van toepassing op de manier waarop je je mensen informeert. Waarschijnlijk wordt er in jouw bedrijf tijdens overleggen of bijeenkomsten (vaak) gebruik gemaakt van presentaties. Op die manier wordt belangrijke…

management

Performance Management, bestaat dat nog?

Al jaren geleden als frisse, net benoemde manager was het al één van mijn favoriete instrumenten. En dat is het nog steeds: Performance Management. Een perfect instrument voor beter samenwerken, beter leiden en beter communiceren. Mits je het als instrument blijft zien en niet als doel op zich. Bovendien is alles in beweging dus ook…

krachtvoer

Update: Krachtvoer in wording!

Hoe het begon… Al weer meer dan een jaar geleden zaten we bij elkaar in een leuk restaurant te genieten van heerlijk eten en drinken. Dat is op zich niet zo bijzonder. Dat doen we vaker en daar houden we van. Het inspireert ons en onze culinaire passie is één van de dingen die ons…

Feedback

Jouw mening telt…maar hou je wel een beetje in

Ik laat me nog wel eens verleiden. Dan is er zo’n bericht via één van de social mediakanalen dat veel stof doet opwaaien. Je weet dat iedereen daar een mening over heeft. Misschien niet jouw mening maar ja, het nieuws wordt tegenwoordig zo verspreid dat je wel MOET reageren. En het is zo makkelijk. Even…

cultuur

Waarom we wel aan cultuur, maar niet aan programma’s doen

Afgelopen weken hebben we weer twee potentiële nieuwe klanten bezocht waar we onze #cultuurcode perfect in kunnen zetten. Cultuur, ja hoor dat is helemaal ons ding. In de slipstream nemen we leiderschap uiteraard mee. Want als je weet wat de lijm is die al die individuen verbindt, moet er ook naar gehandeld worden natuurlijk…. Wat…

intern solliciteren

Waarom intern solliciteren eigenlijk de grootste onzin is

Doordeweeks gun ik me er eigenlijk geen tijd voor, maar op zaterdag, dan is de krant van mij. Gewoon ouderwets van papier. Op de tafel, met een kop koffie en bij mooi weer buiten met wat “verzwaarders” om de bladeren niet te snel om te laten waaien. Op die momenten gun ik mijzelf echt de…

Over de helft

Over de helft!

De zomer is er nog niet officieel maar het weer doet ons geloven van wel. Het voorjaar bracht al zomerse temperaturen. Wat is nog lente en wat is nog zomer? Ach, we genieten van de langere dagen en het vaker buiten zijn. We merken de laatste dagen dat steeds meer van onze contactpersonen richting hun…

te druk syndroom

Draai het Te-Druk-Syndroom de nek om

Vraag een gemiddeld persoon in je omgeving eens “Hoe gaat het”? Ik durf te wedden dat je als antwoord krijgt… “DRUK”. Soms de variant van “lekker druk hoor, veel te doen” en soms “Druk druk druk, je weet hoe het gaat he…” Multitasken, jongleren, privé, werk, altijd bezig. Van ‘s ochtend tot ‘s avonds. Druk…

branchevreemd

Branchevreemd, daar doen we niet aan….

Onlangs werd ik via via weer eens geconfronteerd met de uitspraak: ‘Ze hebben geen ervaring in onze branche, daarom gaan we nooit samenwerken’. Aan de ene kant denk ik dan: laat maar, er zijn nog zoveel andere klanten die het leuk vinden om met ons in gesprek te gaan. Aan de andere kant merk ik…

beoordelingstijd

Arme leidinggevende, het is weer beoordelingstijd….

Eind van een jaar en de opstart van een nieuw vers jaar. Eén ding weet ik zeker. Bij veel van onze klanten zijn we nu even niet welkom. Met stoom uit de oren worden de gesprekken voorbereid, self assessment formulieren verzameld en begint wat voor veel leidinggevenden een pittige tijd is. Beoordelingen, pop-gesprekken, planningsgesprekken en…

strategisch denken

Strategisch Strand Denken

Afgelopen zomer hebben we ons een paar dagen teruggetrokken op een zeer comfortabele plek in Noordwijk. Het strand inspireert ons altijd weer. Het was weer even tijd om te gaan strandjutten in onze eigen organisatie. Het resultaat: de contouren van ons strategisch plan 2016-2017 zijn gezet en Windkracht-11 blijft ook zelf, uiteraard, in beweging. Geïnspireerd…

strandjutten

Ga je mee strandjutten?

Kernwaarden binnen bedrijven. Het is de lijm die al die verschillende normen en waarden die leven in jouw medewerkers toch kan verbinden tot een goed samenwerkend geheel. Kan verbinden, want we zien ook de voorbeelden van hoe het niet moet. Mooie kernwaarden vaak in prachtige grafische vormgevingen. Mooie woorden op de muur, maar wat als…

lucky day

My Lucky Day

Ook voor mij is het goed om uit de comfort zone te stappen. Het dynamisch viertal De Daltons vroeg me op een mooie zaterdag mee te denken met een ondernemer over een nieuw uit te rollen strategie. Ze zochten wat vrouwelijke frisse wind naast 5 Lucky Lukes. En zo werd deze Lucky Lucy weer eens…

balanceren

De kunst van balanceren

Het is een kunst. Balanceren als manager in een organisatie. Balanceren tussen al die wensen en al die mensen. De klant staat centraal en Customer Intimicy is de gekozen strategie. Maar je hoort ook over het belang van de betrokkenheid en motivatie van de medewerker. Het engagement survey is hot topic en de uitslagen worden…

Hulphond

Weer even terug bij Hulphond Nederland

Afgelopen maandag bezocht Carola, eigenaar en oprichter van Windkracht-11 Hulphond Nederland. We hebben weer van dichtbij kunnen zien wat de gepassioneerde directieleden Eric Bouwer en Rudolph Strickwold met hun team voor elkaar krijgen. Hulphond Nederland is hét expertisecentrum voor het opleiden en inzetten van hulphonden voor zowel de medische als therapeutische zorg. De stichting is…

Heilige huisjes

Heilige Huisjes

Voor mij lijkt het nog niet zo lang geleden maar stiekem is het toch al wat jaren terug. Ik studeerde en begon langzaam een beeld te vormen over de top 10 bedrijven waar ik wilde werken. Als ik nu die top 10 er weer bij zou moeten pakken moet ik bekennen dat de helft van…

Valentijnsdag

En dan is het weer gewoon Valentijn…

Bizarre weken, bizarre scenario’s. En jij staat weer gewoon op de werkvloer tussen de rode hartjes, bloemen en schreeuwende stickers van de laatste sale restanten. Staat je hoofd daarnaar? Ben je nog blij met je werk of overschaduwt de onzekerheid dat gevoel dat je had toen je blij was met verlossende bericht dat je aangenomen…

Trendrede 2015

Trendrede 2015 – de tijd van ondertussenheid

“If you do not think about the future, you cannot have one.” De trendrede van 2015 is weer uit en wij bij Windkracht-11 kijken er altijd reikhalzend naar uit. We zeggen niet voor niets: Er verandert veel en snel, dat vraagt een nieuwe manier van werken en denken in je organisatie…. Hoe snel vraag je…

Bedrijfscultuur

Ontdek je Cultuur Code

Boeken vol zijn er geschreven over cultuur. Er zal dus wel iets interessants aan de hand zijn met cultuur. Google geeft in 0,30 sec meer dan 119 miljoen hits. Wat is het en vooral wat kun je ermee. Is het een zoveelste hype of de heilige graal voor jou als ondernemer? Zoals gezegd er zijn…

Onderbelichte vraag

De meest onderbelichte vraag ooit…

Tijdens mijn activiteiten heb ik kunnen constateren dat er iets raars aan de hand is met de volgende vraag. Het is een korte vraag. Een vraag die echter veel onduidelijkheden kan ophelderen. Toch wordt hij niet gesteld. Hij leeft veel in hoofden. Maar stellen, nee. Dat komt misschien omdat het antwoord op de vraag 9…

Trendrede 2013

Trendrede 2013

“De wereld verandert te snel om haar te blijven beschrijven in steeds dezelfde woorden.”aldus de Socioloog Willem Schinkel in 2012. De trendrede is alweer de derde uitgave van een gelegenheidscollectief van 12 trendwatchers die een heldere visie op de toekomst geven. Of je wilt of niet de tijden zijn verandert. Stop niet met luisteren, laat…

Valkuilen leidinggevenden

De tien valkuilen voor leidinggevenden

“ Ik wens je veel personeel…” ironisch bedoelt, ervaring die spreekt, het vooroordeel van vandaag. Het is niet zo erg als het lijkt. We slaan soms met zijn allen gewoon wel een beetje door. Kun je leidinggevenden de kunst van managen en leidinggeven aanleren?Mijn antwoord is volmondig JA. Met één hele grote mits. Als een…

Recruitment

Wat is er aan de hand in recruitmentland?

Schokkende berichten bereiken mij, op het moment bijna elke dag…wat is er aan hand? Het zal niemand zijn ontgaan, terwijl Rutte en Samson vrolijk lachend de voortekenen tonen van werken aan herstel is er bij vrijwel iedereen wel minimaal 1 persoon in de directe omgeving die met directe persoonlijke gevolgen van de crisis kampt. Ontslag……

Klein denken

Op de kleintjes letten

Nederland is een klein landje. Een kikkerlandje. Waar we graag op de kleintjes letten. We eten graag een broodje tussen de middag en we drinken op z’n tijd een glaasje wijn. Vakantie vieren we in een huisje, in het bos of bij het strand waar we graag een wandelingetje maken. Daarna lekker een biertje of…

Middelpunt

Het stralende middelpunt

Januari is weer achter de rug. Hoeveel van jullie hebben de koolhydraten weer even laten staan, de gymschoenen over het natte asfalt laten denderen, de sportschool herontdekt, de dop op de fles gelaten. Januari: de maand van het gezonde lijf. Groupon verschuift van voordelige etentjes bij pseudojapanners naar rigoureuzere middelen. Liposuctie, bindweefselmassages, huidverbetering, anti cellulite…

Personal branding

Personal Branding, the story develops

Naar aanleiding van mijn vorige blog “doe eens niet zo gek…” blijkt dat personal branding de tongen los maakt. Goed zo! De dialoog bevalt me wel dus we gaan weer een stapje verder. Laten we eerst een aantal mythes ontkrachten. Wanneer we het hebben over een brand oftewel een merk gaat niet over. Een logo…

Doe eens niet zo gek

Doe eens niet zo gek…

Ik begrijp niet wat ik verkeerd doe. Mijn cv laat al mijn ervaring en opleidingen zien en ook nog eens in de juiste volgorde. Verdorie het was nog lastig om alles wat ik kan en weet op maximaal twee kantjes te krijgen zeg. Nu de promoties binnen de organisatie blijkbaar niet aan mij besteed zijn…

Duurzaam HR Beleid

Duurzaam HR Beleid

Duurzaam is hot en actueel. Wel eens een kijkje genomen op www.duurzaaminjewerk.nl? Interessante site, diverse initiatieven trekken aan je oog voorbij.Belangrijk is vooral samenhang in diverse initiatieven binnen een organisatie; vitaliteit, employability en werkvermogen. Hoe leren we van onszelf. Er is ook hier niet één recept. Of wel? Binnen één organisatie kunnen diverse recepten toegepast…

Diversiteit

Diversiteit met beleid…

Leeftijdsbewust beleid of diversiteit, worstelen we verder?Aandacht voor verschillende doelgroepen in een organisatie is niet nieuw, maar jarenlang wel erg 1 dimensionaal. Personeelsmanagement richtte zich op de oudere medewerker of de allochtone of de vrouw. Maar echte diversiteit is een combinatie van dimensies en bestaat uit een configuratie van behoeftes. Theorieën en onderzoeken naar het…

Contact

Wil je weten wat Windkracht-11 voor jou kan betekenen? Er zijn diverse manieren om contact met ons op te nemen en geheel vrijblijvend een uurtje frisse wind te voelen.

Ongeldige e-mail
Ongeldig nummer