Heilige Huisjes

Voor mij lijkt het nog niet zo lang geleden maar stiekem is het toch al wat jaren terug. Ik studeerde en begon langzaam een beeld te vormen over de top 10 bedrijven waar ik wilde werken.

Als ik nu die top 10 er weer bij zou moeten pakken moet ik bekennen dat de helft van die lijst er niet meer in die vorm is of helemaal niet meer…..en het waren van die Topbedrijven….

Mag&Maggie, ken jij ze nog? De betaalbare versie van zeg maar Jan Taminiau in mijn tijdperk. Hip, anders, echte mode met een randje en geen mainstream. Nu alleen nog als community van tijdsgenoten op Facebook beschikbaar.

En een “Old Vintage outfit” pagina op Pinterest. In onze herinnering, maar niet meer onder ons. En wat te denken van Mexx. Imposant pand langs de snelweg, iedereen met een beetje fashion in het lijf stond in de rij om er te werken. Nu zielloos en in een ijdele poging van herstart verkerend onder Turks bewind.

Maar het was niet alleen mode wat mijn hart sneller deed slaan. Ik liep warm voor de complexiteit en structuur van de Imtech organisatie. Niet lullen maar poetsen, masculien, techniek heeft de toekomst. Dachten velen ja.

Binnen wandelen bij MissEtam, Dixons, It’s of het het oer Rotterdamse Electro modern? Niet meer mogelijk, ook al hopen de Dixons medewerkers nog even van wel. Als je dan echt binnen bent een auto kopen bij de dealer van the Rich& Famous: Kroymans.

Het zal altijd een droom blijven. Branchegenoot Hessing? Concurrent Louwman was een van de crediteuren bij het faillissement en bewoont nu het prachtige pand langs de A2. En dat ik in mijn automotive tijd nog vol egards werd onthaald door Saab in Zweden en in de nieuwste 9-5 het circuit op mocht, heeft ook niet mogen baten.

Benieuwd hoe dat met Volkswagen afloopt. En de Golf diesel van mijn eega….Hij is overigens wel een van de laatste Nederlanders die nog lang trouw is gebleven aan zijn Nokia 6310. Dan zal dit ook wel goed komen.

Kortom: er zijn geen zekerheden meer en ook heilige huisjes kunnen omvergeblazen worden door de stevige wind van verandering. Elke ondergang zal een eigen verhaal hebben en ik ken ze echt niet allemaal van a tot z, maar ik weet wel dat de kop in het zand strategie in ieder geval niet meer werkt.

Bij mijn klanten zie ik een groeiend bewustzijn over de must van flexibiliteit. Snel leren en ontwikkelen is een must. Maar hoe krijg je ze allemaal mee in jouw organisatie?

Eigenwijs als ik ben denk ik dat we een krachtig aanpak hebben om jou en jouw organisatie niet alleen advies te geven maar je vooral ook te helpen het te gaan doen. Kom jij vandaag nog in beweging en plannen we een uurtje frisse wind?

Windkracht-11

Windkracht-11 is een organisatie advies bureau. Een dik adviesrapport maken dat veel tijd kost en daarna in de kast belandt, dat doen wij niet. Wij brengen direct de beweging waar die nodig is. We staan voor de kracht van het doen.

Laat een reactie achter