Januari is weer achter de rug. Hoeveel van jullie hebben de koolhydraten weer even laten staan, de gymschoenen over het natte asfalt laten denderen, de sportschool herontdekt, de dop op de fles gelaten. Januari: de maand van het gezonde lijf.
Groupon verschuift van voordelige etentjes bij pseudojapanners naar rigoureuzere middelen. Liposuctie, bindweefselmassages, huidverbetering, anti cellulite behandelingen. Een gezond en vooral ook aantrekkelijk lijf. We houden er van. De obsessie voor lijf en leden, er is veel over geschreven. Hoe belangrijk is het lijf? Ben je gek, als ik me maar lekker in mijn vel voel. Aha, toch weer het vel. Over smaak valt te twisten, groot, klein, dun, dik, maar belangrijk is het lijf wel.
Egoisme is lekker
Wees eens eerlijk, op een foto kijk jij toch ook eerst hoe je er zelf opstaat? In iedereen schuilt een stukje Narcissus. En maar goed ook. Zet je zelf eens centraal. Durf het stralende middelpunt te zijn. Daar is niets egoïstisch aan.
Je kunt beter voor anderen zorgen als je goed voor jezelf zorgt. Je kunt anderen beter motiveren als je zelf gemotiveerd bent. Ben je zelfverzekerd? Je hebt meer impact en gaat makkelijker de verbinding aan. Het gaat in deze tijd om zichtbaarheid. Inhoud is de basis maar de manier waarop het gepresenteerd wordt, hoe je de boodschap overbrengt is essentieel.
Dat gaat niet over blond of donker, dun of dik maar dat gaat over energie en kracht en dat dus laten zien. Die energie zit over het algemeen toch echt meer in een gezond lijf.
Integrale aanpak
Volgens de World Health Organization blijkt 70% van de klachten waar we mee bij de huisarts komen blijkt gerelateerd te zijn aan voeding en levensstijl. Over work/life balance gesproken….
In mijn workshops Personal Branding werk ik met de drie-eenheid identiteit, imago en impact.
Meer dan ooit ben ik er van overtuigd dat voor de basis, het vinden en benoemen van je identiteit, alleen een integrale aanpak succesvol is:
IQ- je vaardigheden, je kennis, je overtuigingen
EQ- je normen, je waarden, de verbinding die je maakt
SQ- je centrum, je passie, je kern, je IK
FQ- je voeding, je beweging, je ontspanning, je lijf
Veranderen is lastig en sommigen zeggen onmogelijk. Ik hou het er op dat effectiever, efficiënter en vooral ook leuker kan. Blijvend je impact vergroten? Personal branding is geen laklaagje, het is een levensstijl! Start met de integrale aanpak van je identiteit.
Kennis maken met personal branding? Schrijf je in voor een van de workshops. Tot 15 februari een fijne voorjaarsactie!